Bookeen Cybook Odyssey HD Front Light Review

De Bookeen Cybook Odyssey HD Frontlight is de eerste eReader van het Franse bedrijf met een geïntegreerd lampje. Het heeft ook een capacitief aanraakscherm en een versnellingsmeter waarmee het uw oriëntatie automatisch kan detecteren. U kunt door de pagina’s bladeren met behulp van het aanraakscherm of de knoppen aan elke kant gebruiken. Deze zijn handig als u handschoenen draagt ​​die voorkomen dat het scherm uw aanraking detecteert. Er is ook een menuknop onder het scherm, een aan / uit-knop aan de onderkant van de lezer en een MicroSD-kaartsleuf waarmee u tot 32 GB extra opslagruimte aan de lezer kunt toevoegen.

In tegenstelling tot Amazon’s Kindle Paperwhite, wordt er niet van je verwacht dat je de ingebouwde lamp altijd gebruikt; De belangrijkste functie is om verlichting te bieden op donkere plaatsen. In feite kan de standaardhelderheid van 50 procent een beetje hard zijn voor de ogen in een helder verlichte kamer, en je scherm ziet er een beetje dof en enigszins gelig uit in het licht uit. Het blinkt uit in het donker of bij weinig licht, waardoor het ideaal is voor gebruik op lange reizen of om ‘s nachts zonder licht te lezen. Of het nu in donkere of lichte omstandigheden was, we ontdekten dat het houden van het licht op een zeer lage intensiteit het uiterlijk van onze boeken verbeterde en ze gemakkelijker leesbaar maakte in het donker. Het 758×1.024 scherm van het scherm is zeer scherp, wat zich bijzonder goed leent voor het nauwkeurig weergeven van covers, diagrammen en illustraties.

Net als eerdere versies van de Odyssey heeft de HD Frontlight een versnellingsmeter die het scherm draait op basis van waar je de lezer vasthoudt. Hoewel dit handig is als u documenten leest die baat hebben bij extra breedte, zoals kranten of PDF’s van A4-boeken, ontdekten we in de praktijk dat het scherm de neiging had om schijnbaar willekeurig in de verkeerde richting te draaien en soms vast bleef zitten in de liggende modus .

Bookeen Cybook Odyssey HD Voorlicht

Als dit gebeurt, kunt u de instellingen van het menu Rotatie in elk boek gebruiken om de richting handmatig te wijzigen. Voor sommige bestanden, zoals pdf’s, waarvan het formaat moet worden aangepast om op het scherm te passen, blijft er een zwarte informatiebalk achter aan de rechterkant van het scherm. Als je het menu opent, opent het nog steeds aan de rechterkant, in plaats van ook aan de onderkant. Terwijl eerdere Bookeen-lezers hetzelfde probleem hebben gemeld, is het veel meer uitgesproken op dit model. We moesten de eBook-lezer terugzetten naar de fabrieksinstellingen om ons probleem met de vastzittende oriëntatie te verhelpen. In tegenstelling tot andere Bookeen-lezers is er ook geen optie om de versnellingsmeter uit te schakelen.

Odyssey Frontlight heeft 802.11n Wi-Fi en een volledige webbrowser, zodat je toegang hebt tot de e-book store van het merk Bookeen. U kunt rechtstreeks vanuit de eReader een account aanmaken. Gelukkig zijn het schermtoetsenbord en het capacitieve aanraakscherm nauwkeurig genoeg om dit een vrij gemakkelijke taak te maken, hoewel er enige vertraging is tussen het typen van een letter en het verschijnen ervan op het scherm, voornamelijk vanwege de manier waarop deze wordt weergegeven. Inkt schermen. U moet zich ook aanmelden bij uw Adobe-account zodat Cybook Odyssey DRM kan verwerken voor digitale edities die EPUB-e-books gebruiken.