Beyerdynamic Custom One Pro Review

De Beyerdynamic Custom One Pro-koptelefoon ziet eruit en klinkt als een standaard set blikjes, maar heeft een veel lagere impedantie dan veel vergelijkbaar ontworpen hoofdtelefoons, met slechts 16 ohm. Dit betekent dat ze eenvoudig te bedienen zijn met een mobiele telefoon of mp3-speler.

Ze zien er dik uit, maar ze wegen niet veel, en voor degenen die hun headset willen aanpassen, kun je vervangende grafische panelen krijgen die in de headset kunnen worden geschroefd. Hoewel de Cusomt One Pro’s veel lichter zijn dan je gemiddelde oordopjes, vonden we ze een beetje oncomfortabel om gedurende langere tijd te dragen, omdat de grote oordopjes druk uitoefenen op je kaak. Degenen met grote schedels hebben het misschien gemakkelijker dan wij.

Interessanter dan de vervangbare versieringen is de aangepaste geluidsschuif aan de onderkant van elke oorschelp. Dit opent de controller effectief in verschillende mate en wordt bestuurd door een schakelaar op elk blikje. Elke schakelaar heeft vier verschillende standen en de controller kan van volledig gesloten naar open gaan met een diameter van 4 mm. Als de driver wijd open staat, wordt de bas versterkt, en het is absoluut fantastisch voor zware elektronische muziek zoals hardstyle, drum-‘n-bass, dubstep en zelfs industrieel.

Hoewel we via deze blikken lange tijd naar elektronische muziek met zware bas kunnen luisteren, kunnen ze niet zo goed tegen andere soorten muziek, wat een beetje teleurstellend is gezien hun prijs. Ze zijn nog steeds uitstekend in vergelijking met de overgrote meerderheid van koptelefoons, maar ze bevredigden ons niet bij het luisteren naar klassieke en volksmuziek. Vooral de strijkers klinken boxy en strak, zelfs de rijke orkestratie van onze favoriete opname van Holst’s Jupiter suite. Het openen van de basversterkende driveropeningen zorgt voor meer bas, maar deed weinig om het geluidsbeeld te verbreden, wat een bijzonder probleem is als je echt wilt klinken alsof het orkest overal om je heen is.

Rock- en punkopnames klonken daarentegen overtuigend nadrukkelijk met de custom sound slider in de eerste van zijn open instellingen. Middentonen worden enigszins overweldigd met de schuifregelaar volledig gesloten. Het is ook vermeldenswaard dat de individueel opgenomen orkestinstrumenten die vaak in symfonische metal worden gebruikt, niet het gevoel hadden waar we over klaagden bij live orkestopnames.

Beyerdynamic Custom One Pro

Hoewel de Custom One Pro’s een beetje dicht in de buurt komen bij opnamen van akoestische instrumenten, zullen de meeste gebruikers merken dat ze een heldere, levendige luisterervaring bieden die vooral liefhebbers van baszware muziek aanspreekt. Het feit dat je de hoeveelheid bas die je hoort op natuurlijke wijze kunt variëren in plaats van kunstmatige EQ-aanpassingen, maakt ze veel veelzijdiger dan veel op bas gerichte hoofdtelefoons.

Zoals vaak het geval is met high-end audioapparatuur, krijg je de beste resultaten als je naar audiobestanden van goede kwaliteit luistert, maar 256 Kbit/s MP3’s klonken geweldig. De koptelefoon kan veel volume produceren, maar ze klinken ook goed bij lagere volumes en bieden een goede mate van isolatie van externe geluiden. Als je de punch van Beats-koptelefoons op prijs stelt, maar een hogere kwaliteit en meer gedetailleerd geluid wilt, zijn de Custom One Pro’s ideaal, maar ze lijden als het gaat om kameropnames van akoestische instrumenten, wat een beetje een probleem is voor een paar £ 150 van koptelefoons.

Details

Prijs £155
Classificatie ****