AURA Strap Smart Band Review voor Apple Watch

Eerder dit jaar op CES 2020 onthulde AURA een ongebruikelijke Apple Watch-band die lichaamsvet, hydratatie en fysieke activiteit, longfunctie en veranderingen in de ademhaling kan volgen en de drager vroegtijdig kan informeren over het risico op hartfalen. We hebben een armband om te beoordelen en je te vertellen wat het echt kan doen.

Uiterlijk van de AURA-riem

De armband ziet er als volgt uit: een sportlus, maar met klittenband aan beide kanten, en in het midden is er een extra apparaat dat de lichaamsindicatoren bevestigt. De band is verkrijgbaar in vier kleuren: zwart, rood, groen en grijs. Er is een versie voor horloges in de maten 38 en 40 mm, evenals 42 en 44 mm. De armband is compatibel met Apple Watch series 1 en latere versies.

Complete set AURA-riemen

De armband zelf wordt aangedreven door een batterij, die natuurlijk moet worden vervangen. De set bevat een schroevendraaier voor vervanging en instructies. De behuizing van de sensoren is gemaakt van roestvrij staal en is niet bang om ondergedompeld te worden in water tot een diepte van 50 meter, net als de Apple Watch zelf. Eén batterij is voldoende voor ongeveer zes maanden sensorwerking.

AURA Strap Smart Band Review voor Apple WatchZet eerst aan. Eerst moet je de app downloaden op je iPhone en Apple Watch en in de horloge-instellingen de tijd instellen om het scherm 70 seconden uit te schakelen. Dit staat aangegeven in de instructies. Vervolgens starten we de app op het horloge en doen we de eerste meting volgens alle instructies.

Welke gegevens zijn er na de meting beschikbaar?

Laten we om te beginnen begrijpen hoe de meting wordt gedaan: allemaal door middel van bio-impedantie-analyse. Dit is een speciale methode om de biochemische samenstelling van het lichaam te diagnosticeren, waarbij de elektrische weerstand van weefsels in verschillende delen van het lichaam wordt gemeten. De bio-impedantiesensor die in de band is ingebouwd, zendt een onmerkbare elektrische stroom door uw lichaam. Daarnaast bepaal ik de mate van weerstand tegen de stroom die door het lichaam gaat, de verhouding tussen spiermassa en vet wordt bepaald. AURA Strap Smart Band Review voor Apple Watch

Daarnaast toont de armband uw gewicht, de mate van hydratatie van het lichaam, het werk van de longen en veranderingen in de ademhaling. De combinatie van alle gegevens stelt u in staat te voorspellen wat er in de toekomst met uw lichaam zal gebeuren en hoe u de situatie kunt corrigeren. De armband kan bijvoorbeeld het risico op hartfalen inschatten en de gebruiker informeren. Ja, Apple Watch Series 4 en Series 5 kunnen dit zonder een luxe bandje, maar de hoeveelheid vet, spieren en hydratatie kan niet tellen. AURA Strap Smart Band Review voor Apple Watch

In de iPhone-applicatie kunt u gemakkelijk en gedetailleerd de gegevens bekijken die door de armband zijn verzameld en de indicatoren in de loop van de tijd volgen. Ook kunt u aangeven welke doelen u wilt bereiken. AURA Strap Smart Band Review voor Apple WatchHeeft elke Apple Watch-bezitter deze armband nodig? We kunnen absoluut zeggen dat dat niet zo is. Dit is een niche-apparaat voor atleten en degenen die om deze statistieken geven. Met de AURA-band kunt u de behoefte aan extra meetapparatuur kwijtraken en uw favoriete Apple Watch voor alles gebruiken. De prijs is trouwens heel menselijk: in de Verenigde Staten vragen ze 99 dollar voor een armband, wat twee keer zoveel is als voor een normale sportloop van Apple. AURA Strap Smart Band Review voor Apple WatchDat is alles, schrijf in de opmerkingen of je zo’n armband nodig hebt en als je zoiets gebruikt, zou je dan overstappen op AURA Strap of niet?