Audioengine A5+ draadloze boekenplankluidspreker review: Bluetooth toegevoegd, maar het geluid blijft hetzelfde

Draadloze boekenplankluidsprekers zijn altijd mijn favoriete opstelling in de woonkamer. Hoewel niet zo handig als soundbars, klinken boekenplankspeakers vaak veel beter. de Audioengine A5+ Draadloos het is de Bluetooth-versie van de Audioengine A5+ die 7 jaar geleden werd uitgebracht.

unboxing video

De Audioengine A5+ Wireless heeft exact hetzelfde design als zijn bedrade versie. Je kunt de twee systemen niet van elkaar onderscheiden door alleen naar de voorkant te kijken. Het enige verschil is dat er een verwijderbare antenne aan de achterkant van de linkerspeaker zit. De speaker is voorzien van Bluetooth-connectiviteit en dat is een flinke upgrade. Het zou u echter $ 100 meer kosten; De bedrade versie kost $ 399, terwijl de draadloze versie $ 499 kost.

De speakers hebben een minimalistisch design dat past bij moderne meubels. Elk wordt geleverd in een geheel witte kast en er is geen luidsprekerrooster aan de voorkant. We hebben alleen een op maat gemaakte Kevlar-woofer, een zijden tweeter, een volumeknop, een stroomindicator en een externe ontvanger.

Het product wordt geleverd met een afstandsbediening met slechts een paar knoppen om het volume aan te passen, te dempen en de energiebesparende slaapmodus in te schakelen. U kunt deze modus ook inschakelen door op de knop op de voorkant van de linkerluidspreker te drukken. De afstandsbediening heeft een zeer goede constructie met een aluminium behuizing. Ik gebruik de afstandsbediening nauwelijks, maar hij ligt echt goed in mijn hand. Het zou veel nuttiger zijn als ze knoppen voor het overslaan van nummers zouden toevoegen.

geluidskwaliteit

Mijn eerste indruk met de luidsprekers was niet zo goed omdat ze naar mijn smaak een beetje te modderig klonken. De bas miste punch en werd overweldigend op sommige baszware nummers. Media was hard en droog. Het geluidsbeeld was ook niet zo geweldig, en ik genoot eerlijk gezegd helemaal niet van de luidsprekers, of ik nu naar muziek luisterde of films keek.

Alles is echter veranderd na 1 maand. Ik gaf de luidspreker ongeveer 50 uur opnametijd en merkte dat de geluidskwaliteit geleidelijk verbeterde. Ik weet niet zeker of het het psychologische effect is van het wennen aan hun luidsprekers of dat ze eigenlijk beter klinken, maar ik kan op dit moment volledig van muziek genieten met deze luidsprekers. Je kunt het audiovoorbeeld bekijken in de onderstaande video.

De bas is schoner en krachtiger geworden, maar je moet misschien een subwoofer gebruiken als je hem dieper en strakker wilt hebben. Als je het systeem in een normale kamer gebruikt, zijn de twee luidsprekers goed genoeg. Ze kunnen behoorlijk luid spelen zonder vervorming; Elk kanaal biedt 50 watt RMS, gecombineerd voor 100 watt.

De middentonen en hoge tonen vertonen geen significante veranderingen. Media is nog steeds dominant en u kunt ervan genieten als u naar stemmen luistert of films kijkt. Ik vond het geluid een beetje hard omdat de hogere middentonen en hoge tonen verzonken zijn. De hoge tonen zijn niet zo helder en open, daarom voelt het hele geluid naar mijn smaak dreunend aan. Ik heb liever een helderder en breder geluid. Dat gezegd hebbende, deze behoren nog steeds tot de best klinkende boekenplankluidsprekers in zo’n compact formaat.

Modern, compact ontwerp Consistente Bluetooth-verbinding Geluid verbetert na inbrandperiode

Dure middentonen en hoge tonen moeten zachter zijn.

Ik vind het moeilijk om draadloze boekenplankluidsprekers aan te bevelen vanwege hun premium prijs. Ik heb wat beter klinkende systemen geprobeerd, zoals de Edifier S2000 Pro dat kost minstens $ 100 minder. Het voordeel van de Audioengine A5+ Wireless is het compacte formaat en het moderne design.

Koop Audioengine A5+ draadloze boekenplankluidsprekers op Amazon