Astro Gaming A40 + MixAmp M80 Review

Tv’s worden elk jaar slanker, wat geweldig nieuws is voor designliefhebbers, maar minder voor audiofielen, omdat puur ruimtegebrek minder ruimte betekent voor een groot, stevig luidsprekersysteem. Dat is bijzonder slecht nieuws voor iedereen die graag games op hun tv speelt, en velen hebben ervoor gekozen om een ​​speciale gaming-koptelefoon te kopen om hun explosies luider, geweerschoten doordringender en zwaardzwaaien nog krachtiger te maken.

De koploper op het gebied van gamingheadsets is Astro, hoewel je tot voor kort een flinke importpremie moest betalen om een ​​paar van hun beroemde A40-headsets te bemachtigen, omdat ze niet rechtstreeks in het VK te koop waren. Gelukkig is dat nu allemaal veranderd, omdat je ze nu rechtstreeks bij Astro online kunt kopen, of via reguliere retailers zoals Argos, Currys en GAME.

De combinatie van de 2e generatie A40 en MixAmp M80 die hier wordt getest, is speciaal ontworpen voor Xbox One-bezitters. Het kan ook worden gebruikt met andere consoles dankzij de meegeleverde standaard audiokabel van 3,5 mm, maar alleen Xbox One-gebruikers zullen kunnen profiteren van het M80 MixAmp-accessoire, dat wordt aangesloten op de accessoirepoort op uw Xbox One-controller. Dit geeft je directe toegang tot de volumeregeling van de headset, drie equalisatiemodi en twee knoppen om de volumebalans tussen game-audio en voicechat-gesprekken aan te passen.

Wat komt er uit op Xbox One? lees onze maand-voor-maand releasedatum gids

Net als bij andere gamingheadsets, moet je het volume van de tv lager zetten, omdat het geluid dat uit de controller komt los staat van wat er naar het scherm wordt gepompt, maar de headset zelf vereist geen extra instellingen, dus je kunt ze gewoon aansluiten en beginnen met spelen. Omdat ze een bekabelde verbinding gebruiken, hoef je er ook niet voor te zorgen dat ze zijn opgeladen voordat je ze gebruikt, wat ze veel handiger maakt dan een draadloze hoofdtelefoon. Ja, er is een kabel die je headset verbindt met de controller, maar deze is zo kort dat hij nauwelijks in de weg zit tijdens het spelen, en alleen de meest echte bankaardappelen zouden het vervelend vinden om hem te moeten verwijderen als ze weg moeten zijn van hun console voor vijf jaar.minuten.

De MixAmp is een veel beter alternatief voor de speciale Xbox One-audiobediening van Microsoft, omdat de knoppen niet alleen een geweldige tactiele actie hebben, maar de kleine LED-balken geven je ook nuttige feedback over welke EQ-modus je momenteel gebruikt en hoe hard het volume is. is. het is. Natuurlijk lijkt het grootste deel van MixAmp misschien verouderd nu Microsoft een Xbox One-controller heeft uitgebracht met een goede 3,5 mm audio-aansluiting, maar het zit je vingers niet in de weg terwijl je speelt, en het is een stuk beter om te moeten dompel jezelf onder in het instellingenmenu van Microsoft op het scherm elke keer dat je het volume wilt aanpassen.

De hoofdband van schuim is voor het grootste deel comfortabel, maar ik merkte wel dat hij na langdurig gebruik druk op mijn hoofd begon uit te oefenen. Dit is echter een veelvoorkomend probleem dat ik heb met over-ear-koptelefoons, en een beetje tweaken was voldoende om eventuele ergernissen op te lossen. Gelukkig zijn de oorkussens veel comfortabeler, en hun grote behuizing bood meer dan genoeg ruimte om mijn oren volledig te omringen zonder het gevoel te hebben dat ze er tegenaan werden gedrukt.

Astro A40 met Xbox One-controller

De geluidskwaliteit is uitstekend. Alles, van het geritsel van gras tot de brede strijdthema’s, was glashelder op de A40s, en ze zorgden absoluut voor een meer directe en meeslepende upgrade dan onze standaard tv-luidsprekers. Ik ontdekte dat de medium EQ-instelling de beste balans bood tussen de bas- en treble-prestaties, vooral als een game een orkestrale soundtrack had, maar de nadruk van de derde modus op bas heeft zeker geholpen om explosies en voertuigsecties een mooi gevoel van grommen en mechanische brutaliteit te geven. kracht zonder te modderig te worden. De eerste modus klonk echter erg klein, ongeacht wat voor soort game je had, dus ik zou aanraden om bij de modi twee en drie te blijven voor de beste audio-ervaring.

Voicechat was ook even duidelijk in multiplayer-games en ik kon zonder problemen horen wat andere spelers zeiden. Degenen die zich graag op de taak willen concentreren, zullen ook de Game/Voice-equalizerknoppen op de A40 waarderen, omdat het helemaal naar beneden draaien naar het Voice-uiteinde van het spectrum al het gamegeluid volledig zal wegfilteren. waardoor je vrij kunt communiceren met andere spelers zonder het gevoel te hebben dat je wordt overstemd door inkomend vijandelijk vuur.

Astro A40

Het enige echte nadeel van de A40 en M80 combo is de verschrikkelijke geluidsisolatie. Dit komt omdat ze zijn ontworpen rond een open systeem in plaats van een gesloten systeem, maar het betekent wel dat een deel van je gamegeluid, met name hoge tonen zoals geweerschoten en dialoog, nog steeds hoorbaar is vanuit de andere kamer. . zelfs bij normale volumeniveaus. Toegegeven, dit is een probleem dat alle hoofdtelefoons met een open achterkant hebben, maar als je op zoek bent naar een hoofdtelefoon voor de oren van je vrienden en familie, kun je beter op zoek naar een systeem met gesloten achterkant dan deze hoofdtelefoon. bijzonder.

Als gevolg hiervan wordt de MixAmp A40 en M80-set geleverd met een behoorlijk groot voorbehoud. Ze klinken geweldig en het M80-accessoire is ongelooflijk handig als je een Xbox One hebt, maar hun merkbare geluidsbloeding zal waarschijnlijk iemand anders in de kamer irriteren. Dit zal geen probleem zijn als je voornamelijk alleen in je slaapkamer speelt, maar het beperkt de aantrekkingskracht tot degenen die nog steeds aan de woonkamer gebonden zijn, wat betekent dat ze gewoon een volledige aanbeveling missen.