Aqara G2H Smart Camera Review met HomeKit-ondersteuning

Het Apple HomeKit-framework is een handig platform voor geïntegreerde besturing van een smart home-systeem. Steeds meer fabrikanten streven ernaar om hun apparatuur uit te rusten met ondersteuning voor deze standaard, daarom wordt de lijst met HomeKit-apparaten regelmatig bijgewerkt. Een van de nieuwere slimme accessoires die platformondersteuning heeft gekregen, is de Xiaomi Aqara G2H Smart Camera. Deze camera is een multifunctioneel apparaat voor video-opname van alles wat er in de buurt van / in uw huis gebeurt, in meer detail over de technische kenmerken van het apparaat zullen we later in de review begrijpen.

Kastontwerp en uiterlijk

Puur visueel heeft de G2H geen verschillen met de vorige versie van de slimme camera (Aqara G2). Het is een ergonomisch capsuleontwerp met een cameramodule aan de bovenkant van de ring. Aan de onderkant van de behuizing bevindt zich een HomeKit QR-code om te scannen. Het is vermeldenswaard dat de nieuwe camera in verschillende kleuren verkrijgbaar is. De achterkant van de camera herbergt een Micro-USB-oplaadpoort en luidsprekergaten. Aan de bovenzijde van de behuizing zit een multifunctionele aan/uit knop. Dankzij het laconieke ontwerp passen de Aqara G2H-camera’s met succes in elk interieur / exterieur.

Installatie en configuratie

Xiaomi Smart Camera is uitgerust met magneten aan de onderkant van het frame, dus het is gemakkelijk te magnetiseren op metalen en vlakke oppervlakken. Daarom zijn er geen extra manipulaties nodig om het apparaat te installeren. Als je de camera op een niet-metalen ondergrond wilt monteren, bevat het pakket een montageplaat en dubbelzijdige tapestrips. U kunt het slimme apparaat zowel op verticale als horizontale oppervlakken bevestigen. Het is erg belangrijk om de camera in een ononderbroken Wi-Fi-ruimte te plaatsen.

Wat betreft de daaropvolgende controle over de werking van de camera, wordt de Aqara G2H zowel via de “Home” -toepassing als via “Aqara Home” bestuurd. De camera werkt samen met Android (versie 4.0 of nieuwer) en iOS (versie 13.2 of nieuwer) apparaten.

Functionaliteit: 1080p-video, HomeKit Secure Video-ondersteuning, nachtmodusopnamen, enz.

De lijst met technische specificaties en daarmee de functionaliteit van de Xiaomi Aqara G2H slimme camera is indrukwekkend. De sleutels zijn onder meer:

Hoogwaardige video-opname in 1080p resolutie Videocompressie in H.264-formaat Groothoeklens met een horizontaal dekkingsbereik van 140 graden Kijkbereik bij opname in nachtmodus – 8 meter Stroomverbruik – 5 W maximaal Afstandsbediening SD-kaart gegevensopslag ( tot 4 GB) Ondersteunt end-to-end data-encryptie (beveiligde video) Extra functies: bewegingsdetectie, tegenlichtcompensatie, aanpasbare witbalans, intercomfunctie, enz.

Alles wat er in het dekkingsbereik van de camera (140°) gebeurt, wordt opgenomen in video met een resolutie van 1080p. Perfect afgestelde belichting en een 42% hogere gevoeligheidssensor zorgen voor een rijk, gedetailleerd beeld. U kunt de video live bekijken. Door de camera uit te rusten met tweewegluidsprekers, kunt u op afstand uw bezoekers beantwoorden of communiceren met leden van uw huishouden. Ondersteuning voor de beveiligde videofunctie van HomeKit stelt u in staat om de bron van beweging te bepalen, of het nu een persoon, dier of voertuig is, en dienovereenkomstig meldingen te verzenden (u moet het iCloud-tariefplan voor 200 gebruiken om deze functie te gebruiken). GB).