AC Ryan PlayOn! HD Mini-recensie

Spelen op! HD Mini is de goedkoopste mediastreamer van AC Ryan. Het is niet veel om naar te kijken, maar deze kleine zwarte doos heeft veel poorten in zijn compacte backplane, inclusief HDMI, composiet en component video-uitgangen, stereo phono en optische S/PDIF voor audio, 10/100 Ethernet en een paar USB’s poorten

De standaard afstandsbediening van AC Ryan is vrij eenvoudig, maar er ontbreken een paar knoppen die we handig zouden vinden. Zo is er geen directe toegang tot de fotobrowser, maar wel voor muziek. Ondertussen kan het grotendeels overbodige numerieke toetsenbord niet eens worden gebruikt om tekst in te voeren, dat doe je door letters te selecteren op een schermtoetsenbord.

AC Ryan PlayOn!  HDMini

De hoofdinterface van de mediastreamer ziet er onhandig uit, met grote blauwe pictogrammen die de bijbehorende menu’s en functies niet nauwkeurig weergeven. Zelfs bij 1080p leek de interface te werken met een lagere resolutie.

U zult het grootste deel van uw tijd besteden aan het gebruik van de standaard bestandsbrowser, waarmee u compatibele bestanden kunt bekijken op lokale USB-drives, evenals UPnP- en netwerkshares. Er zijn andere manieren om door uw media te bladeren, maar u moet indexbestanden maken om ze correct te gebruiken. De mediabibliotheek is ontworpen om te werken op AC Ryan-zenders met ingebouwde harde schijven, maar kan worden gebruikt met externe netwerkshares of een USB-station als je bereid bent wat tijd te besteden aan het rommelen met de PlayOn! Linux-opdrachtregel. HD.

Een andere alternatieve browser is Movie Jukebox, die integreert met een gratis softwarepakket genaamd YAMJ (Yet Another Movie Jukebox) dat op je pc draait om een ​​briljante, navigeerbare index van al je films te creëren, compleet met boxart. U kunt de functie Bestand kopiëren gebruiken om inhoud tussen meerdere apparaten te verplaatsen.

Het menu Internetbronnen biedt toegang tot Flickr, Picasa en aanpasbare RSS-feeds. Een internetradio-optie aangedreven door Shoutcast kan worden gecategoriseerd op zender of genre. Met zoveel opties is de PlayOn! De HD Mini voelt alsof hij is ontworpen om te veel dingen te doen, waarvan er vele niet erg geschikt zijn. Desondanks werkt het eigenlijk best goed in de basisbrowsermodus. Het speelde de video-inhoud van onze Blu-Ray-kopieën met succes af en gaf ons volledige menucontrole over de dvd-ISO-bestanden.

De standaard mediabrowser ondersteunt geen video-afspeellijsten, maar speelt met plezier een hele map vol video’s achter elkaar af. We merkten een kleine storing op wanneer elk bestand begon te spelen, en een soortgelijke storing aan het begin van audiobestanden, die lijkt te gebeuren elke keer dat u naar een nieuwe track overschakelt, zelfs als u alleen tracks van één album afspeelt.

De albumhoezen en trackinformatie werden correct weergegeven, maar de tracks stonden niet in de juiste volgorde toen we door de SMB-shares bladerden. Het bladeren door diavoorstellingen met foto’s werd frustrerend gemaakt door langzame laadtijden, zelfs vanaf een rechtstreeks aangesloten USB-drive, maar er zijn in ieder geval verschillende opties voor het weergeven van miniaturen en het opzetten van diavoorstellingen. De PlayOn! De HD Mini werkt, maar is niet zo eenvoudig te gebruiken als de vergelijkbaar geprijsde Western Digital WD TV Live Hub.

basisspecificaties

Classificatie **
Type mediastreamer streaming media-ontvanger